For pårørende til beboere på Kristrupcentret

Læs om vores forventninger til pårørende, kontakt mellem pårørende og personale, og hvordan du kan følge med i vores aktiviteter.

Forventninger til pårørende

Inden indflytning

Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren med:

  • at få underskrevet og sendt lejekontrakten
  • at søge om boligstøtte og evt. indskudslån
  • at betale indskud og den første måneds husleje
  • at bestille en flyttebil eller lignende
  • at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer
  • at melde flytning.
  • at aftale med personalet på Kristrupcentret, hvornår og hvordan indflytningen skal foregå.

Under indflytning

Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren på plads i boligen, herunder:

  • sætter møbler på plads
  • hænger billeder, gardiner og lamper op
  • lægger personlige ejendele på plads
  • hjælper med at indrette boligen.

Efter indflytning

Vi vil gerne have, at du:

  • deltager i en indflytningssamtale ca. en til to måneder efter indflytning
  • hjælper beboeren med at administrere sin økonomi
  • hjælper beboeren med indkøb.

Kontakt til personalet

Beboeren har to kontaktpersoner. Hvordan kommunikationen mellem dig og kontaktpersonerne skal foregå, aftaler vi ved indflytningen eller indflytningssamtalen.

Følg med i aktiviteterne på centret

Vi udsender løbende nyhedsbreve til beboere og pårørende. Du kan modtage vores nyhedsbrev på mail, hvis du giver centerlederen din e-mailadresse.

Der hænger altid en arrangementskalender i forhallen. Du kan også se information om arrangementerne på vores infoskærm på centret.